Eesti elanik sööb aastaga 1,6 kilo ketšupit

Eestis tarbitakse aastas ligi kaks miljonit kilogrammi ketšupit, millest kaks kolmandikku moodustavad säilitusainetevabad Felixi ketšupid. Enimmüüdavamaks nendest on klassikaline tomatiketšup, mis tänu uuele tehnoloogiale on ka tärklisevaba.

Eesti kastmete turuliidri Põltsamaa Felixi turundusdirektori Marek Viiloli sõnul süüakse Eestis aastas sama palju ketšupit inimese kohta kui näiteks Rootsis. “Keskmiselt tarbib üks Eesti elanik aastas umbes 1,6 kilo ketšupit, millest enam kui kilo moodustavad kindlasti Felixi ketšupid,” sõnas Põltsamaa Felixi turundusdirektor Marek Viilol. Ketšupit tarbitakse enim grillihooajal, mis kestab maist juulini.

Viiloli sõnul näitavad läbiviidud tarbijauuringud, et Eesti ketšupiturul tehtavaid ostuvalikuid kujundab toote maitse ja seda ülekaalukalt – lausa 80% eestlastest hindab ketšupi ostmisel enim selle maitset.

Viiloli sõnul ei sisalda Felixi ketšup säilitusaineid ning tänu uuele tehnoloogiale ei kasutata klassikalise tomatiketšupi tootmisel erinevalt enamikest konkurentidest ka tärklist. “Eesti enim tarbitava ketšupi koostisesse kuuluvad peale tomatipasta vaid maitseained, veidi äädikat ning maitse tasakaalustamiseks ka veidi suhkrut,” selgitas Viilol.

“Felixi ketšupi tootmisel kasutatakse tomatipüreed, mis on valmistatud maailma parimates tomatikasvatuspiirkondades valminud tomatitest ehk Vahemere ja California regioonide tomatitest,” lisas Viilol, kelle sõnul tagavad ketšupi valmistamise tipptehnoloogia ja kvaliteetne tomatipasta värskema tomatiketšupi maitse ning stabiilsuse kogu ketšupi säilivusaja vältel.

“Ketšupi turuliidri ja -arendajana pakume tarbijatele võimalikult laia valikut maitseid ning toetame samas inimeste pürgimist tervisliku elustiili poole, jälgides oma tootesarjades maitsete ja tervislikkuse tasakaalu,” kommenteeris Viilol Felixi ketšupite populaarsust.

Just tervislikkuse trendist lähtuvalt tõi Felix turule üle 30% madalama suhkru ja soolasisaldusega ketšupi ning mahetomatitest valmistatud ökoloogilise ketšupi.

Samuti kasutatakse Felixi ketšupipudeli tootmisel varasema pudeliga võrreldes 5% vähem plastikut, tänu millele on vähenenud pakendi ökoloogiline jalajälg.

Felixi tomatiketšupite sarja kuuluvad lisaks tomatiketšupile veel terav ketšup, vähendatud soola ja suhkruga tomatiketšup, erinevate lisanditega ketšupid ning mahepõllumajanduslik Felixi ökoloogiline tomatiketšup, mis valmib orgaaniliselt kasvatatud tomatitest ning on märgistatud mahemärgiga. Tänavu märtsis lisandus Felixi ketšupite sortimenti uus musta pipraga ketšup, mille loomist inspireerisid ennekõike nooremate tarbijate harjumused.

Põltsamaa Felix on kõige laiema toiduainete valikuga juhtiv toiduainetetootja Eestis, tootes ja turustades ligi 350 toodet neljateistkümne erineva kaubamärgi all.

Pressiteade 20.3.2017

Pressiteade
postitatud 20.03.2017 11:33 LISA KOMMENTAAR

Kommentaarid